top of page
FAQ - frequent gestelde vragen
-
Hoeveel verzendkosten dien ik te betalen?Aankopen onder de 100 euro* België: €6 Nederland: €8 Aankopen vanaf 100 euro van NIET-prijsverlaagde artikelen* België: GRATIS Nederland: GRATIS *Voor Frankrijk & Duitsland zijn steeds vaste tarieven van toepassing, ongeacht het bedrag. Bekijk het exacte bedrag voor verzending bij het afrekenen op de betaalpagina. *Voor artikels aangekocht aan korting (soldenperiode, koppelverkoop, speciale acties, ...) is er geen gratis verzending mogelijk. Met uitzondering van bestellingen die zowel niet-afgeprijsde artikelen als afgeprijsde artikelen bevatten en waarbij het totaalbedrag van de niet-afgeprijsde artikelen €100 of meer bedraagt. De verzendkosten worden automatisch verrekend bij het afrekenen en vertegenwoordigen onze onkosten voor de verzending via PostNL. Bij recht op gratis verzending nemen wij de verzendkosten voor onze rekening en wordt dit automatisch verrekend in het winkelmandje. Tijdens periodes van speciale acties zoals solden, kan het gebeuren dat het systeem ook verzendkosten aanrekent voor bestellingen die recht hebben op gratis verzending. Dit wordt nadien rechtgezet en de teveel betaalde €6 wordt in de loop van zeven dagen na de bestelling automatisch teruggestort op rekening.
-
Kan ik mijn bestelling ook afhalen in een Esenzo winkel?Ja dat kan én het is heel eenvoudig. Ben je in de mogelijkheid om langs te komen in één van onze vestigingen en je bestelling op te halen? Vermijd dan overbodige verzendkosten en duid bij het afrekenen "AFHALEN IN DE WINKEL" aan in plaats van "Standaardverzending". Je kan meteen ook kiezen in welk winkelpunt je de afhaling zal volbrengen. Zodra je bestelling klaar is krijg je een afhaalbevestiging via mail of per telefoon. Wacht hierop alvorens langs te komen.
-
Hoe lang duurt het vooraleer ik mijn bestelling ontvang?Gemiddeld reken je best op 3 tot 5 werkdagen voor de verwerking van je bestelling. Daarna duurt het nog minstens één werkdag voordat het pakje wordt geleverd door PostNL. Nadat het pakje bij ons, Esenzo, vertrokken is, ontvang je een bevestigingsmail van PostNL met track & trace code. Zo kan je jouw bestelling makkelijk volgen! Let op: af en toe komt het weleens voor dat de verwerking van je pakje wat meer tijd in beslag neemt. Dit is het geval wanneer een artikel uit een ander filiaal moet komen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen bij twijfels.
-
Kan ik mijn bestelling volgen? (Track&Trace)Je kan je bestelling zeker volgen. Na het posten van je bestelling bij PostNL door ons, krijg je een e-mail met een unieke track & trace code van PostNL zelf. Hiermee kan je je bestelling volgen en je leveringsvoorkeuren aanpassen. Geen e-mail gekregen? Kijk of de e-mail niet in je spam terecht is gekomen. Niets gevonden? Neem contact op met ons en wij bezorgen je alsnog de track & trace code.
-
Help! Ik ben niet thuis wanneer mijn pakje geleverd wordt, wat nu?Ben je niet thuis wanneer de postbode het pakketje komt leveren? Dan zal PostNL een mail sturen om je te verwittigen dat de levering mislukt is, en zullen zij het pakje 1) ofwel op een veilige plaats achterlaten (bv. de brievenbus, ...) 2) ofwel het pakje leveren in het dichtsbijzijnde PostNL punt. Check hiervoor zeker ook je 'Spam' of 'Ongewenste mail'. Je kan eventueel ook de app van PostNL downloaden en zo voor elk pakje zelf je leveringsvoorkeuren aanpassen.
-
Hoe gaat het retourneren in zijn werk?Niet helemaal tevreden met je aankoop? Retourneer of ruil de artikelen dan binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van je pakje. Start met de papieren kassabon die bij de webshopbestelling verpakt werd, duid de artikels aan die je wenst te ruilen of te retourneren en breng dan de desbetreffende artikels terug naar een Esenzo winkel of stuur ze terug naar onderstaand adres. Om artikelen terug te sturen met de post (in ons geval PostNL), heb je een verzendlabel nodig. Dit kan je zelf aanmaken en afprinten via de link hieronder (lees verder). Stop de niet-gewenste artikelen in de originele of een andere verpakking, kleef stevig dicht en bevestig het afgeprinte verzendlabel op het pakje. Breng dan binnen in een PostNL punt van jouw keuze. De centen worden na ontvangst automatisch teruggestort op de rekening waarmee betaald werd. Let op! Wens je in de plaats van een terugstorting, een tegoedbon die eeuwig geldig blijft? Schrijf dit dan op de kassabon, of meld dit per mail. Dan bezorgen wij jou zo snel mogelijk een tegoedbon na ontvangst van de geretourneerde producten. Style & Sense (Esenzo) Tongerlostraat 61 2260 Westerlo België Mail: esenzoceleste@gmail.com Telefoon: 014/ 71 72 76 Het retourneren/terugsturen van aangekochte artikelen gebeurt op eigen kosten. Via deze link kan je eenvoudig een verzendlabel aanmaken om het pakje met niet-gewenste artikels terug aan ons te bezorgen. Je hebt hiervoor de track & trace code van PostNL en je postcode nodig. Let op! Dit dien je enkel te doen wanneer je het pakje terug aan ons wil bezorgen per post. Wanneer je het fysiek zal binnenbrengen is dit niet nodig. Is de originele verpakking stuk? Geen nood! Je mag de artikels ook aan ons bezorgen in een doos, of andere verpakking. Let erop dat het pakje goed is dichtgeplakt en de barcode van het verzendlabel duidelijk leesbaar is. Lukt het niet om het verzendlabel zelf aan te maken of heb je geen printer? Bezoek dan een krantenwinkel die partner is van PostNL en vraag om een verzendlabel voor jou aan te maken. Wens je een artikel te ruilen? Wij geven je graag advies en brengen dit uiteraard met plezier voor jou inorde. Stuur een mail naar esenzoceleste@gmail.com en wij brengen dit doorgaans binnen de 24 uur inorde. Belangrijk! Na ontvangst heb je 14 kalenderdagen om je bestelling te retourneren. Gebeurt de retour buiten deze 14 kalenderdagen, kunnen wij dit niet accepteren en doen we geen terugbetaling. (Met uitzondering van uitzonderlijke omstandigheden) Items dienen in originele staat (inclusief labels en kaartjes) te worden geretourneerd Items met make-up vlekken of parfumgeur worden niet retour genomen Items dienen ongedragen/ongebruikt te worden geretourneerd. Extra kosten vermijden? Je mag je retour altijd binnenbrengen in één van onze vijf Esenzo winkels. Ook hier geldt de termijn van 14 kalenderdagen.
-
Hoeveel tijd heb ik om een artikel te retourneren?Elke bestelling moet steeds geretourneerd worden binnen de 14 kalenderdagen. Dit houdt in dat wij ofwel binnen de 14 kalenderdagen een bevestigingsmail van verzending moeten ontvangen van PostNL (of een andere firma) OF dat de bestelling binnen 14 kalenderdagen is binnengebracht in één van onze vijf Esenzo winkels.* *Met uitzondering van uitzonderlijke situaties! Er kan altijd iets mislopen, dus geef ons zeker een seintje indien er een probleem opduikt.
-
Wat als er iets mis is met het artikel dat je bestelde?Gaat het om een artikel dat verkeerd geleverd werd? Je hebt 7 kalenderdagen om dit aan ons te laten weten zodat we je alsnog het juiste artikel kunnen bezorgen. Neem dan ook zo snel mogelijk contact met ons op via: esenzoceleste@gmail.com Heb je een foutje ontdekt in een artikel uit je bestelling? Wettelijk gezien heb je 30 dagen garantietijd om ons op de hoogte te brengen van deze fout waarna wij het nodige doen. Echter zijn er wel een aantal uitzonderingen waarbij deze garantietijd vervalt: -Uitzonderlijke slijtage -Batterijen -Verkleuring van sieraden -Water- val of stootslijtage -Beschadiging door nalatigheid -Het niet opvolgen van de wasvoorschriften.
-
Wat zijn de betaalmogelijkheden?Bij het afrekenen heb je de keuze tussen een betaling met bankkaart of kredietkaart. Is er een probleem waardoor je niet in het bezit bent van één van beiden? Contacteer ons via het vakje in de rechterbenedenhoek "hallo, heb je een vraag?" of stuur een mailtje naar esenzoceleste@gmail.com
-
Kan ik een artikel reserveren?Reservaties van artikelen kunnen gemaakt worden door contact op te nemen met ons via het vakje in de rechterbenedenhoek "heb je een vraag?". We aanvaarden enkel reservaties van bepaalde artikelen waar voldoende voorraad van is. Artikelen die slechts beperkt in stock zijn kunnen niet gereserveerd worden. Reservaties blijven maximaal 3 dagen geldig.
-
Als ik een artikel in mijn winkelmandje leg, kan iemand anders dit dan kopen?Ja! Artikels die iemand in zijn winkelmandje plaatst worden niet uit onze voorraad gehaald en kunnen elk moment nog door iemand anders worden gekocht. Je twijfelt dus best niet te lang vooraleer je een bestelling plaatst. Heb je toch nog even tijd nodig? Neem contact met ons op via het vakje "hallo, heb je een vraag?" zodat wij het artikel tijdelijk voor jou kunnen reserveren en verwijderen uit onze voorraad. Zo verhinder je dat je een artikel toch zou mislopen.
-
Worden uitverkochte producten nog aangevuld?Meestal niet. Onze webshopvoorraad is gelijk aan de totale voorraad over onze winkels, dus, wanneer een item uitverkocht is op de website is het zowel on- als offline niet meer verkrijgbaar. Enkel indien er een webshopretour zou komen van het artikel, wordt dit opnieuw aangevuld. Wil je als eerste op de hoogte zijn wanneer een item opnieuw binnenkomt? Ga naar het uitverkochte product en dien een aanvraag in voor de maat die je nodig hebt. Je krijgt dan automatisch een mailtje wanneer een item opnieuw op voorraad is. Let op! Ben je op zoek naar een artikel dat je niet kan terugvinden in ons assortiment, of naar een artikel dat uitverkocht is bij ons? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via esenzoceleste@gmail.com. Wij kunnen namelijk nog steeds proberen om het artikel bij te bestellen bij onze leverancier zelf.
-
Vanuit welke landen kan er besteld worden?De webshop laat bestellingen toe vanuit België, Nederland, Frankrijk en Duitsland. Voor alle andere landen staan de betaalpoorten automatisch dicht, dit om frauduleuze transacties te vermijden. Bestellen vanuit een ander land kan uiteraard wel, maar dan dient dit aangevraagd te worden per mail naar esenzoceleste@gmail.com.
bottom of page